REWOLUCJA W PRODUKCJI KAMIENIA DEKORACYJNEGO

Pionierska technologia produkcji kamienia dekoracyjnego z wykorzystaniem druku cyfrowego.

Czołowy producent kamienia dekoracyjnego i elewacyjnego, firma Stone Master, zastosowała technologię druku cyfrowego w produkcji kamienia. Jest jedyną spółką w kraju i na świecie, która opracowała i wdrożyła to pionierskie rozwiązanie na tak szeroką skalę. Produkty wytwarzane w ten sposób stanowią kolekcję SUPREME LINE.

– Zawsze staraliśmy się patrzeć szerzej, wyprzedzać konkurencję i oferować klientom unikatowe produkty. Cieszymy się, że jako pierwsi zastosowaliśmy druk cyfrowy w produkcji kamienia dekoracyjnego na tak szeroką skalę. Dziś wiemy, że to nie tylko cena a nowe technologie, a dzięki nim, możliwość sprostania wysokim oczekiwaniom wizualnym i jakościowym ważą na decyzjach o zakupie produktów Stone Master – mówi Tadeusz Kończyński, prezes Stone Master S.A.

Calama, Rocky, Graffiti – 3 PRODUKTY, 3 ŻYWIOŁY, 3 STYLE, 3 TEMPERAMENTY

„Sztuka rodzi się z pasji”, to idea, w oparciu o którą powstała najnowsza kolekcja SUPREME LINE z zastosowaniem wspomnianej nowatorskiej technologii druku cyfrowego. Produkty powstają z obserwacji trendów, poszukiwania inspiracji w otaczającym nas świecie, z codziennych doświadczeń, ale również z ogromnej wyobraźni i zaangażowania twórców. To także gama produktów o bardzo różnym charakterze, strukturze i wzorze. Otwiera ona zupełnie nowe możliwości aranżacyjne, dopasowane do upodobań, stylu i charakteru użytkownika. W ofercie jest obecnie dziesięć produktów a do kampanii wybrano trzy zupełnie różne propozycje pokazujące możliwości, ale również różnorodność kolekcji, w której każdy znajdzie coś dla siebie.

calama-stonemaster

Na przykład CALAMA jest ponadczasowa i elegancka, sprawdzi się w wielu przestrzeniach, może być łączona z niemal wszystkimi odcieniami, a swoją subtelnością czy delikatnością świetnie podkreśli piękno i klasykę.
https://www.youtube.com/watch?v=gP0-1IekDmM

rocky-stonemaster

ROCKY natomiast przedstawia siłę, niezwykły i niepowtarzalny charakter. Kojarzy się z dojrzałością oraz siłą. Pojedyncza ściana czy obudowa kominka wyróżni się z całej aranżacji przestrzeni i podkreśli swoją wyrazistą osobowość we wnętrzu.

https://www.youtube.com/watch?v=nuCm6P9D-Uc

Kamień dekoracyjny GRAFFITI to propozycja dla osób ceniących niezależność i indywidualizm. Stanowi idealne rozwiązanie do wykończenia nowoczesnych aranżacji, wnętrz w stylu loftowym czy przestrzeni młodzieżowych, podkreślając takie cechy osobowości, jak energia, świeżość, nieszablonowość i odwaga.
https://www.youtube.com/watch?v=nxzQRKmS65w

Jak zapewnia firma, kolejna gama produktów SUPREME LINE jest już w przygotowaniu i na pewno pojawią następne ciekawe, wręcz zaskakujące propozycje. Poza rozwojem SUPREME LINE, Stone Master wdraża i planuje dalszy rozwój oferty w ramach produktów linii tradycyjnych, pojawią się zupełnie nowe, innowacyjne wzory.

Pionierska technologia z designerskiej Łodzi
Proces produkcji kamienia z zastosowaniem druku cyfrowego wydaje się być bardzo prosty. Na urządzeniu drukującym ustawia się grafikę i przygotowuje surowy kamień na specjalnie przygotowanych płytach, które następnie wjeżdżają do drukarki. Maszyna nie tylko zadrukowuje kamień, ale również impregnuje i suszy – bez przestojów. Cały proces trwa ok. 10 minut. Po tak krótkim czasie produkt jest już gotowy do dystrybucji i sprzedaży. Nie mniej jednak do tej pory, żadnej z konkurencyjnych firm, nie udało się opracować i wdrożyć tej technologii. Trudność polega na tym, aby uzyskać powtarzalność wzoru z jednakowym nasyceniem barwy w każdej palecie.

– Druk cyfrowy to przyszłość branży kamienia dekoracyjnego. Najbardziej dumni jesteśmy z tego, że jako firma pokonaliśmy wszelkie przeszkody i dołożyliśmy swoją cegiełkę – blisko 30-letnie doświadczenie – do stworzenia nowego, kluczowego trendu na rynku wnętrzarskim – mówi Henryk Ryczek, wiceprezes Stone Master S.A. – Warto podkreślić, że wprowadzona przez nas technologia druku cyfrowego optymalizuje czas i koszty zarówno producenta, jak i klienta. Tradycyjne metody układania kamienia dekoracyjnego wymagają osobnej impregnacji. W naszej technologii produkt jest już zaimpregnowany, co wpływa nie tylko na oszczędności budżetowe, ale również na większy porządek, estetykę pracy i brak charakterystycznego zapachu – dodaje Henryk Ryczek.

Produkt znany na całym świecie
Kamień dekoracyjny Stone Master trafia do największych sieci handlowych w kraju i zagranicą. Aktualnie firma jest obecna na trzech kontynentach i trafia do 25 krajów, m.in. do krajów Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, Europy Wschodniej, krajów nadbałtyckich, na Bałkany i do Rosji. Już w tej chwili udział eksportu w przychodach wynosi ok. 40 procent. Stone Master S.A. w 2017 r. osiągnęła sprzedaż ogółem na poziomie 38 mln PLN.

Bieżąca informacja o nowościach w kolekcji SUPREME LINE pojawiać się będzie na dedykowanej stronie www.stonemaster.pl/supreme oraz na profilach firmy w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), zaś na firmowym kanale YouTube można zobaczyć filmy promujące trzy produkty – ‘wizytówki’ – druku cyfrowego oraz najnowszy film korporacyjny.

W październiku na konferencji prasowej odbyła się oficjalna prezentacja kolekcji. Zapraszamy do fotorelacji.